Hieronder vindt u de antwoorden op veelgestelde  vragen. Wordt uw vraag toch niet beantwoord stuur dan een e-mail naar info@nemoveiling.nl 

- Kan het gewonnen kavel verstuurd worden?

Zeker kan dat. U maakt op Post.nl zelf een verzendlabel aan en verstuurd deze naar info@nemoveiling.nl. Wij bieden pakketten altijd op de woensdag aan bij het Post.nl punt. 

- Hoe maak ik een account aan?

Om te kunnen bieden moet u een persoonlijk account aanmaken. Klik op "aanmelden" rechtsboven op de website en volg de stappen die voor het aanmaken van uw account worden aangegeven.


- Ik heb geen e-mail met activeringslink ontvangen, wat nu?

Het is mogelijk dat de mail in uw mailbox is binnengekomen als "spam" of "ongewenste e-mail". Misschien is uw e-mailadres niet helemaal correct ingevuld en is de bevestigingsmail helemaal niet aangekomen. Wanneer u de mail niet terug kunt vinden laat het ons dan weten op info@nemoveiling.nl. Wij nemen dan contact met u op.


- Waarom is mijn account geblokkeerd?

Stuur een e-mail naar info@nemoveiling.nl. Vermeld uw accountnummer en uw naam en wij nemen contact met u op.


- Wat is een kavel?

Een kavel is een term voor één of meer voorwerpen die als een geheel worden geveild.


- Kan ik een kavel eerst bekijken voordat ik een bod uitbreng?

Een kavel in de lopende veiling kan op de locatie worden bezichtigd op zaterdagen tussen 10.00 uur tot 16.00 uur. Voor de faillisementsveilingen en regioveilingen op andere locaties geldt een vaste kijkdag, deze staat vermeld bij de veilinginformatie.


- Hoe plaats ik een bod?

U plaatst een bod door in te loggen en bij het betreffende kavel een bod uit te brengen wat volgt op het vorige bod of u vult zelf een bedrag in.


- Komen er kosten bij mijn bod?

Bij onze veilingen betaalt de koper geen opgeld of andere bijkomende kosten.


- Ik heb een bod geplaatst maar dit was niet de bedoeling, kan ik mijn bieding intrekken?

Om per ongeluk bieden te voorkomen hebben we twee stappen ingebouwd waarbij het bod bevestigd moet worden. Wanneer u het bod heeft uitgebracht is het niet meer mogelijk om uw bod te annuleren en bent u verplicht zich aan uw bod te houden. Deel uw inloggegevens daarom ook nooit met anderen.


- Waarom werkt Nemoveiling niet met automatische biedingen?

Nemoveiling werkt niet met automatische biedingen omdat wij de betrouwbaarheid van het biedproces 100% willen garanderen. Met een automatische biedproces is dat naar onze mening niet mogelijk.


- Wat houdt de  2,5 minuut regel in?

Wanneer een kavel aan het sluiten is en iemand een bod uitbrengt binnen de laatste 2,5 minuut op de klok dan wordt de tijd verlengd met ten hoogste 2,5 minuut  om andere gegadigde de kans te geven alsnog een hoger bod uit te brengen.


- U wilt een specifiek kavel volgen?

Wanneer u bent ingelogd op de website kunt u bij de kavels op het hartje klikken waardoor u het betreffende kavel aan "Uw favorieten" toevoegt. Door nog een keer op het hartje te klikken verdwijnt het kavel weer uit deze lijst. Op uw persoonlijke pagina vindt u een overzicht van uw favoriete kavels.


- Wat is het verschil tussen een btw-kavel en een marge kavel?

>

Een btw-kavel is een kavel waarop door de koper btw verschuldigd is. De verkopende partij draagt deze btw vervolgens weer af. Voor marge kavels geldt dat hierover al een keer eerder btw is betaald en deze niet is teruggevraagd.


- Wat houdt "voorlopige toewijzing" en wat houdt "definitieve toewijzing" in?

Een kavel wat de status heeft "voorlopige toewijzing" heeft nog niet het minimale bedrag bereikt waarvoor het kavel definitief door de verkoper wordt toegewezen. Wanneer dit bedrag is behaald of er is geen minimaal bedrag gevraagd dan heeft het kavel de status "definitieve toewijzing".  Wanneer het kavel gesloten is en de status staat nog op voorlopige toewijzing dan kan de verkoper alsnog binnen 48 uur besluiten het kavel aan de hoogste bieder te gunnen.  De hoogste bieder krijgt dan alsnog de bevestiging daarvan per mail. 


- Het kavel is gesloten maar ik ben alsnog geïnteresseerd in dit kavel, kan ik alsnog een bod doen?

Controleert u of het kavel nog op de site staat bij de gesloten kavels. Wanneer er bij het aantal biedingen een 0 staat kunt u een e-mail sturen naar info@nemoveiling.nl. U vermeldt in deze mail het nummer van uw account, het kavel waar het om gaat en het bedrag dat u zou willen bieden voor het betreffende kavel. Dat bedrag moet hoger zijn dan het openingsbod. Wij leggen uw bod voor aan de opdrachtgever en informeren u of uw bod wordt geaccepteerd.


-Waar vind ik de algemene voorwaarden van Nemoveiling.nl?

U vindt de link voor de algemene voorwaarden onderaan elke pagina in de footer.


- U heeft uw betaling niet binnen 48 uur in orde gemaakt?

Maak dan de betaling alsnog direct over wanneer de Ideal-link nog actief is. Wanneer dat niet het geval is stuur dan een e-mail naar info@nemoveiling.nl en wij nemen contact met u op.


-Wanneer kan ik mijn kavel ophalen?

Kavels in de doorlopende veiling kunt u tijdens de openingstijden van de betreffende Nemovestiging ophalen. Op het afhaalbewijs vindt u de periode waarin dit moet gebeuren, meestal staat hier een termijn van 14 dagen voor. Wanneer het om een faillisementsveiling gaat dan zal het kavel op één of meerdere specifieke afhaaldagen moeten worden opgehaald. Ook deze informatie vindt u terug op de website bij het betreffende kavel en op het afhaalbewijs.


-Wat heb ik nodig om een kavel op te halen?

U kunt een kavel uitsluitend ophalen wanneer deze per bank is betaald en u het afhaalbewijs kunt tonen, uitgeprint of digitaal op bijvoorbeeld uw telefoon. Bij het ophalen van het kavel kan u gevraagd worden om een legitimatie.


-Wanneer ik een kavel zelf moet demonteren zijn er dan middelen aanwezig of moet ik alles zelf meenemen?

Wanneer bij een kavel vermeld wordt dat u zelf verantwoordelijk bent voor demontage van een kavel dan zijn er geen middelen aanwezig en dient u deze zelf mee te nemen. Dit betreft vrijwel uitsluitend faillissementsveilingen. Wanneer voor intern transport hulpmiddelen aanwezig zijn dan staat dit vermeld bij het kavel. Zijn deze niet aanwezig dan bent u ook zelf verantwoordelijk voor intern transport.


-Kan ik mijn kavel laten bezorgen?

Op onze website kunt u bij een kavel de informatie vinden over bezorging. Wij werken met meerdere partijen samen waar wij goede ervaringen mee hebben. U vraagt via de link rechtstreeks bij deze partijen een offerte op en zij zullen u rechtstreeks voorzien van een voorstel.


-Ik kan het kavel niet ophalen in de gestelde periode wat nu?

Wanneer u het kavel niet binnen de gestelde tijd kunt ophalen dan kunt u het kavel laten bezorgen. Wij werken met meerdere partijen samen waar wij goede ervaringen mee hebben. U vraagt via de link rechtstreeks bij deze partijen een offerte op en zij zullen u rechtstreeks voorzien van een voorstel.


-Hoe weet ik of het herroepingsrecht voor een kavel van toepassing is?

Op de kavels in onze vrijwillige Nemoveiling is het herroepingsrecht van toepassing. De kavels in de faillisementsveilingen worden geveild als openbare veilingen. Deze veilingen zijn openbaar omdat geïnteresseerde de veilingsluiting fysiek kunnen bijwonen. Het herroepingsrecht is op openbare veilingen niet van toepassing volgens de richtlijnen consumentenrecht.


- Mijn kavel voldoet niet aan mijn verwachting, wat nu?

Stuur een e-mail naar info@nemoveiling.nl en laat ons weten waarom u niet tevreden bent. Wij kijken dan direct wat wij voor u kunnen doen. Vermeld alstublieft uw accountnummer, u vindt deze op uw persoonlijke pagina, en het kavelnummer waar het om gaat. Stuur deze mail binnen 7 dagen na de ophaaldag.


-Ik heb een voertuig met kenteken gekocht hoe werkt de overschrijving?

Op de locatie waar u het voertuig kunt afhalen controleren wij de betaling. U ontvangt na vertoon van het afhaalbewijs het kenteken voor het vrijwaren van het voertuig. U kunt dit doen bij het dichtstbijzijnde postkantoor. De kosten voor het vrijwaren zijn voor rekening van de koper en dienen direct te worden voldaan tijdens het overschrijven. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Met het vrijwaringsbewijs kunt u terug naar de locatie om het voertuig op te halen.


-Is er een App van Nemoveiling?

Op dit moment is er geen app van Nemoveiling. Wij doen er alles aan om te voorzien in een optimale mobiele website. Het voordeel hiervan is dat u altijd de meest recente versie heeft en geen app hoeft te updaten.